جزوات و کتب آموزشی سپیده برادران هزاوه برای دانشجویان و محققان

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

نکات مهم درس پیکربندی سرورهای شبکه برای امتحان

1. نکات مهم این درس برای امتحان از اسلاید 87، مفهوم Active Directory آغاز می شود. (اسلایدهای قبل از این مفهوم، در امتحان عملی سوال شده و برای امتحان نظری نیازی به پرسش مجدد آن نیست)

2. مفاهیم اکتیو دایرکتوری، WorkGroup و دامین، ADDS، Replication، اشیاء، اسکیما، واحد سازمانی، تعریف Group Policy، سایت، جنگل، گلوبال کاتالوگ، درخت، SYSVOL، بسیار مهم هستند که بایستی هم تعریف و هم لاتین آنها قید شود. (اسلاید 88 تا 106 و 120)

3. نام های ممتاز LDAP  + سینتکس آن (مثال). (اسلاید 140 تا 143)

4. اما جزوه دوم که مربوط به Group Policy است؛ تعریف آن + سطوح آن (دو Delegation وGPO پیش فرض) + مفهوم  GPO

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سپیده برادران هزاوه

شهادت حضرت علی علیه السلام به شیعیان و دوستداران حضرتش تسلیت باد

شهادت مولی الموحدین، امام اولین، آیت الله عظمی، نور حق، حضرت علی علیه السلام به شیعیان و دوستداران حضرتش تسلیت باد

چگونگی ضربت خوردن حضرت علی علیه ‎السلام در نوشته تاریخ‎ نویسان پیشین یکسان نیست. در حالی که طبری و ابن سعد و دیگران نوشته‏اند: – چون حضرت علی علیه السلام از سایبانی که به مسجد می ‏رسد، بیرون شد، ابن ملجم او را ضربت زد. – یعقوبی که تاریخ او پیش از اینان نوشته شده گوید: – پسر ملجم از سوراخی که در دیوار مسجد بود، شمشیر بر سر او زد. – اما نوشته ابن اعثم که هم عصر طبری است، با نوشته آنان مخالف است و با آنچه میان شیعیان مشهور است مطابق می‏باشد. وی چنین می ‏نویسد:

- پسر ملجم شمشیر خود را برداشت و به مسجد آمد و میان خفتگان افتاد. علی علیه ‎السلام اذان گفت و داخل مسجد شد و خفتگان را بیدار می ‏کرد، سپس به محراب رفت و ایستاد و نماز را آغاز کرد ، به رکوع، و سپس به سجده رفت. چون سر از سجده نخست برداشت، ابن ملجم او را ضربت زد و ضربت او بر جای ضربتی که عمرو پسر عبدود در جنگ خندق بدو زده بود آمد. ابن ملجم گریخت و علی در محراب افتاد و مردم بانگ برآوردند امیرمؤمنان کشته شد. -
/پاورقی ۱٫ تاریخ ابن اعثم، ج ۴، ص ۱۴۰ ـ ۱۳۹٫ /
بلاذری به روایت خود از حسن بن بزیع آرد: – چون پسر ملجم او را ضربت زد گفت: فزت و رب الکعبة و آخرین سخن او این آیه بود. – و من‏ یعمل مثقال ذرة خیراً یره و من یعمل مثقال ذرة شراً یره. -
/پاورقی ۲٫ انساب الاشراف، ص ۴۹۹٫ /
روایت‎های شیعی و برخی از روایت‎های اهل سنت نیز با آنچه ابن اعثم نوشته مطابقت دارد.
بهرحال امام را از مسجد به خانه بردند. دیری نگذشت که قاتل را دستگیر کرده و نزد او آوردند. بدو فرمود:
- پسر ملجمی؟ 
- آری! -
- حسن او را سیر کن و استوار ببند! اگر مُردم او را نزد من بفرست تا در پیشگاه خدا با او خصمی کنم و اگر زنده ماندم یا می‏بخشم یا قصاص می‏ کنم. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سپیده برادران هزاوه

قسمت آخر جزوه سیستم های خبره

CLIPS 1 

CLIPS تکمیلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سپیده برادران هزاوه

قسمت آخر جزوه- پیکربندی سرورهای شبکه

Group Policy

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سپیده برادران هزاوه

قسمت آخر جزوه سیستم های مدیریت محتوا

قسمت پنجم- جزوه سیستم های مدیریت محتوا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سپیده برادران هزاوه

ماه مبارک رمضان، فرصت ذوب گناهان


رمضان

رمضان در لغت به معنای شدّت حرارت است امّا در اصطلاح، رمضان نام ماه نهم از ماه هاى عربى و ماه روزه اسلامى و ماه نزول قرآن است. امام سجاد (ع) در توصیف ماه مبارک رمضان می فرماید: سپاس خداى را که از جمله آن راه های هدایت، ماه خود، ماه رمضان را قرار داد، ماه روزه، ماه اسلام، ماه طهارت، ماه آزمایش، ماه قیام، ماهى که قرآن را در آن نازل کرد، براى هدایت مردم ... و مشخص شدن حق از باطل.

بنابراین، می توان گفت ماه مبارک رمضان، ماه طهارت و ماه تخلق به اخلاق الهی است، و حقیقت و باطن آن عبارت است از رسیدن به لقای خداوند، آزادی از خود؛ آزادی از خود حیوانی، و تولد خود الهی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سپیده برادران هزاوه